Xavier Miquel: “Un hotel és una roda que no para mai”

(Entrevista publicada a la secció “Jo pregunto″ del Diari d’Igualada el 20/10/06)

fotoDirector financer de l’Hotel Ciutat d’Igualada. L’Hotel Ciutat d’Igualada ja ha complert el seu tercer aniversari. Era el dia 9 d’octubre de 2003 quan s’inaugurava el primer hotel amb una categoria de ‘4 estrelles superior’ a la nostra ciutat. Una gran festa va servir per obrir les portes d’un hotel amb restaurant,  cafeteria, i sales de celebracions i banquets. El disseny de l’edfici, a càrreg del prestigiós arquitecte Manel Bailo, va ser tema de conversa durant molt de temps. Diuen que quan una cosa crea tanta expectació vol dir que és art. El seu estil, la seva capacitat, la seva dinàmica de funcionament, la facilitat de treball i l’avançada tecnologia en comunicacions, l’han fet atractiu en el camp dels negocis. Dins d’aquest gran equipament de vidre i ferro 34 persones, la majoria d’elles són dones, vetllen cada dia perquè tothom qui ve a Igualada s’hi senti còmode i acollit.

Com recorda la inauguració de l’Hotel Ciutat d’Igualada aquell vespre d’octubre d’ara fa tres anys?

La recordo com un dels moments més importants de la meva carrera professional pel que va significar culminar tota aquella obra ja que, tot i ser un projecte molt complicat, era molt emblemàtic per la ciutat d’Igualada. Hem va donar la sensació de que acabàvem una etapa per tot just per començar-ne una de nova.

Diuen que calen tres anys per consolidar un projecte empresarial.

Com a mínim ja hem aconseguit consolidar la imatge de l’hotel com un referent a Igualada. Ens hem donat a conèixer i hem aconseguit que la gent ens tingui en compte. Tot això ens ha portat al nivell que nosaltres preteníem.

I al llarg d’aquests tres anys quina ha estat la trajectòria que ha seguit l’Hotel Ciutat d’Igualada?

En general podem dir que ha sigut creixent en tots els nivells. Com en tots els negocis, els primers temps no són fàcils. Sempre hi ha l’efecte de l’obertura que és un ‘boom’, però de seguida et situes com un més i parteixes des de baix de tot. Al llarg d’aquest temps hem tingut una sèrie d’eventualitats que han fet que l’hotel fos constantment notícia. En aquest sentit, ens ha sigut més difícil introduïr-nos i que la gent ens considerés una opció més a la ciutat valorant la qualitat del que oferim.

Com us ho heu fet per fer arribar l’hotel a la ciutadania d’Igualada?

Hem fet i fem una forta inversió en imatge, publicitat, patrocinis, i en estar molt propers a la gent. Tot això s’emmarca dins d’una política de llarg termini per fer-nos coneguts i estar a tot arreu perquè la gent es recordi de nosaltres i ens provi. Un cop vénen es tracta de cuidar-los i que trobin tot el que s’esperen o més, i que hi hagi continuïtat perquè segueixin confiant en nosaltres. En qualsevol negoci és bàsic igualar o superar les expectatives que tenia previstes el client, i en el nostre cas estem fent un esforç perquè el client vegi que tenim una línia ascendent dels nostres serveis.

Recordi els inicis. Com és que decideixen fer un hotel de quatre estrelles a la ciutat?

Igualada, amb el teixit industrial i empresarial que té, el que necessita són hotels que pensin en clau d’empresa; en els directius, en els comercials, en els treballadors… Tot això comporta que les instal·lacions i equipaments estiguin adaptats a les necessitats del client d’empresa; del professional exigent. Aquest és el principi que ens va fer tirar endavant el projecte: donar servei a la ciutat perquè pensem que el futur d’Igualada és el de les seves empreses.

Penjar-hi les quatre estrelles és per atraure aquest públic empresarial?

En certa manera sí, perquè un hotel d’aquesta categoria és el que acostumen a demanar els clients d’aquest nivell.

Quan parlem de l’Hotel Ciutat d’Igualada el primer que ens ve al cap és la imatge de l’edifici. Un edifici vantguardista i molt singular.

Preteníem fer un edifici emblemàtic que en veure la façana la gent pensés amb l’Hotel, ens tingués al cap, i viceversa: que quan escoltés el nom de l’Hotel ens ubiqués. Un edfici com aquest, atractiu i de disseny, no deixa de ser un plus que també oferim.

Parlem del dia a dia. Com és una jornada a l’Hotel Ciutat d’Igualada?

Un dia a l’hotel és molt intens ja que està obert vint-i-quatre hores al dia i tres-cents seixanta-cinc dies l’any. Hi ha una dinàmica molt activa; contínuament estan passant coses; en tot moment s’estan oferint serveis. Al matí, s’obre el buffet d’esmorzar i la cafeteria. Al migdia, el menú diari i els plats combinats que és quan hi ha un volum més alt de clients i, entre ells, molts són igualadins. A la tarda és quan arriben els clients que es quedaran a dormir. Cap al vespre es serveixen els sopars. I la nit és un moment clau perquè s’ha de vetllar que als clients de les habitacions no els hi falti res. L’endemà al matí s’han d’acomiadar els hostes que marxen, assegurant-nos que els hem donat tota l’atenció que necessitaven. Un hotel és una roda que no para mai.

És molt exigent el client d’un hotel quatre estrelles?

El cient d’avui en dia, a mesura que ha anat adquirint més cultura de servei i que ha conegut més oferta, s’ha tornat més exigent. Tothom ha provat de fer dinars o sopars d’una certa línia, de dormir en hotels de tot tipus, i és clar; la societat ha evolucionat cap un nivell d’exigència més alt i nosaltres ens hi hem d’adaptar.


Deixa un comentari

Your email address will not be published.Required fields are marked *