Periodista especialitzada en moda i tendències. Des de fa un any, aquesta igualadina dóna a conèixer nous dissenyadors i altres propostes innovadores al seu bloc tendenciasaldente.com
> Assegura que cadascú ha de seguir el seu propi estil en funció de la seva personalitat
Per què el nom de “tendencias al dente”?
Vaig utilitzar un paral·lelisme gastronòmic perquè és una manera molt visual de comunicar un concepte. “Al dente” vol dir estar al punt just, que representa molt bé el que és una tendència: el moment, ni passat, ni futur. És el que es porta en aquell moment, quan una cosa surt i encara no està massificada. Aquest aire gastronòmic també pot voler dir el que es cou, el que es bull i, en definitiva, el que es viu ara mateix.
Com gestiones els continguts del bloc?
M’agrada que les persones a les que entrevisto tinguin una història per explicar i uns valors per transmetre. Evidentment també que allò que fan em cridi l’atenció. A diari faig una feina de recerca i prioritzo els nous creadors i talents multidisciplinaris. Intento fer tres o quatre entrevistes al mes i busco crear complicitat amb els meus lectors: que descobreixin noves marques i simpatitzin amb els dissenyadors.
T’agrada el paper d’observadora o t’animaries a ser dissenyadora?
Sóc periodista i m’agrada fer de canal transmissor del que m’expliquen els entrevistats. Sí que vaig entrant mica en mica en aquest sector, però sempre des de l’àmbit de la comunicació.
Entrevistes a nous creadors. Què cal per triomfar en el món de la moda?
Com en tot, cal ser innovador, creatiu i autèntic. Això vol dir marcar unes pautes pròpies que trenquin esquemes, ser constant, coherent i pacient. No hi ha cap fórmula que garanteixi l’èxit però crec que amb totes aquestes qualitats, a la llarga, s’acaba triomfant.
Està tot inventat?
Confio que no! L’important no és tan el fet d’inventar coses, sinó de saber donar un nou gir a conceptes ja creats. Això és el que fan molts dissenyadors i joves emprenedors. Per exemple, al bloc vaig entrevistar fa poc un noi que ha muntat un negoci a partir de crear ulleres de pasta però amb muntura de fusta i a banda de moda ofereix valors com la reutilització o l’ecologisme.
Què vol dir anar a la moda?
Vol dir ser un mateix. La imatge ha de ser un reflex de la personalitat de cadascú i, per tant, tot el que portem ha de ser coherent amb això. És bo estar al corrent de les tendències però sense oblidar que sempre cal adaptar-ho a la nostra manera de ser.
La societat va a remolc de la moda o és el revés?
Les grans marques tenen experts que analitzen els canvis que fa la societat i que inspiren les col·leccions de cada temporada tot i que és la societat la que té la última paraula i que acabarà triant. Per exemple, una curiositat. Les col·leccions presentades a principis d’any estaven tenien un aire esportiu: formes, teixits, cremalleres… Els experts van pensar que els Jocs Olímpics enguany marcarien tendència.
Com definiries la teva imatge?
Vaig totalment al meu aire; no segueixo les tendències ni tampoc els dono l’esquena, sinó que les adapto a mi. A sobre sempre porto alguna peça o detall vintage i m’agraden molt les meves ulleres d’estil anys 50. Les tinc integrades al meu vestuari. Són una senya d’identitat, la meva mirada, la meva visió del món.
Què està de moda, ara?
El handmade, el fet a mà i el do it yourself, fes-t’ho tu mateix. El valor de l’artesania cobra un nou significat.
(Entrevista publicada a la secció “Entre 8km2″ del Diari d’Igualada el 28/12/12)