Francesc Ferrer: “Vendre viatges és vendre il•lusions”

Foto Francesc Ferrer - Igualada - 12-4-12Director d’Over Fer Frans. Està vinculat al món dels viatges des de ben petit i va començar-hi a treballar al 1974, quan els seus pares tenien l’agència Montesol que al 1989 es va convertir en Over Fer Frans.

> Igualada és una ciutat viatgera i els igualadins fan viatges d’una mitjana de 10 dies

Perquè viatgem?

Viatjar és una experiència molt enriquidora culturalment. Cada vegada la gent valora més submergir-se a les costums i maneres de ser dels llocs que visita. A més, en general agrada eixamplar horitzons. Un cop es coneix Igualada, Catalunya o Europa, la gent vol anar més enllà.

Els igualadins són viatgers?

Per l’experiència que puc explicar des de l’agència, sí, som viatgers. Quan assisteixo a convencions i ens reunim amb moltes altres agències del país, comprovo que Igualada és una de les ciutats on la gent viatja més. A més, acostumen a ser viatges superiors als 10 dies i fora d’Europa.

Quant temps cal per preparar un viatge?

Podem estar des de 5 minuts fins a tres quarts d’hora, depèn del que vulgui el client. El tracte que hem de donar-li és com el que fa un metge o un especialista; som uns assessors i la nostra pastilla són els viatges. Si al client li funciona, segur que torna, per això cal prestar-li tota l’atenció. A més, és imprescindible explicar-li la veritat d’allò que vol visitar i que conegui les virtuts i les mancances del país. A partir d’aquí, comencem a organitzar la sortida i li preguntem pel tipus de viatge que vol fer, la disponibilitat econòmica i si vol anar de viatge o de vacances.

No és el mateix?

Fer un viatge durant les vacances comporta un ritme durant els dies que ets fora que no t’imposes quan l’únic que vols és fer vacances i “pànxing”. Per exemple, a la zona del Carib per anar de vacances és ideal la República Dominicana però si el que es vol és viatjar, és millor anar a Mèxic o Cancún i veure alguna cultura Maia.

Els que treballeu en agències, podeu fer mai vacances?

Quan marxem pel nostre compte, tenim el cap un 80% fent vacances però el 20% restant sempre està pensant, sense voler, en l’agència i moltes vegades aprofitem per anar a visitar hotels i prendre nota del que veiem.

Com aconseguiu dominar tot el que es pot fer a tots els països?

Totes les persones que treballem a l’agència marxem 2 o 3 cops a l’any a conèixer destinacions noves. És una pràctica constant que ens serveix per tenir els països apamats. Quan tornem ho posem en comú amb la resta de companys perquè tots tinguem la mateixa informació a l’hora de recomanar hotels, visites i fer el disseny del viatge. A més, també assistim a cursets que serveixen per fer reciclatge sobre diferents països. D’altra banda, quan s’inaugura un creuer també l’anem a visitar quan està al port per saber com és, els creuers que volten pel Mediterrani mel’s conec gairebé tots!

Com ha evolucionat el món dels viatges els últims 40 anys?

Abans fer un viatge era una cosa molt especial i ara s’ha convertit en gairebé un fet habitual quan algú té vacances. En un primer moment, el més corrent a l’hora de fer viatges era anar a Madrid, per exemple. Després es van posar de moda els viatges per Europa amb autocar i amb avió en el cas de les empreses. O també els viatges amb avió per anar a Mallorca o les Canàries. Després ja s’ha implantat viatjar arreu d’Europa gràcies a l’ampliació de vols i companyies. I en una última fase la gent ja coneix Europa i comença a anar a la resta de continents del món. També s’ha incrementat la demanda per fer creuers.

Què valores d’aquesta feina?

Tot, perquè vendre un viatge és vendre il·lusió. Ho gaudeixo i m’omple. A més, conec gent i llocs d’arreu del món.

(Entrevista publicada a la secció “Entre 8km2″ del Diari d’Igualada el 13/04/12)


Deixa un comentari

Your email address will not be published.Required fields are marked *