Toni Argelich i Bernat Pallarès: “Ens dirigim a qui vol vestir diferent”

Foto Toni Argelich i Bernat Pallarès - Igualada 31-8-12Creadors de Dütch Delight. En Toni provenia del món del disseny gràfic i en Bernat de l’artístic. Tots dos van unir-se per crear una marca de moda diferent i igualadina.

> Dütch Delight compta amb 7 punts de venda a tot Catalunya i també té botiga on-line

Què és Dütch Delight?

És una marca de roba de dessuadores i samarretes inspirada en la cultura urbana, alternativa i la música electrònica. Es diu Dütch Delight, que significa “delícia holandesa”, perquè Amsterdam és un dels referents d’aquesta cultura de carrer i té molta internacionalitat i molt bon disseny. És com un referent que utilitzem per inspirar-nos a l’hora de fer les peces, però tots els conceptes són igualment vàlids per identificar qualsevol altra capital europea.

D’on va sorgir la idea?

Fa 4 anys ja fèiem petits dissenys i ens agradava fer la nostra roba tot estampant-nos samarretes. Al veure que a la gent li agrada hem decidit començar-ho a fer de manera seriosa. Vam fer dos o tres models fins a tenir la primera col·lecció; al principi ho estampàvem manualment i ara ja tenim una màquina i altres tallers que ens ajuden. Vam complementar els nostres coneixements: un venia del món del disseny gràfic i l’altra del de l’artesania i les manualitats.

Quin és el procés de creació?

Fem pluja d’idees i busquem dissenys que lliguin amb el fil conductor de la col·lecció. Provem totes les combinacions de colors possibles, en fem el positiu i el negatiu, i quan trobem el disseny que ens agrada tirem endavant l’estampació.

A quin públic us dirigiu?

El nostre client són persones d’entre 16 i 30 anys amb un punt de reivindicació i que li agrada anar vestit amb alguna cosa diferent. Les peces de moment tenen tirades limitades i això les fa exclusives, així que les compren aquells que no els agrada anar vestits d’uniforme amb el que pots trobar a qualsevol Zara o Pull and Bear, sinó que valoren que hi hagi una cosa nova i diferent.

Què veneu?

Tenim dues col·leccions atemporals. Una es diu Psycko collection i l’altra Kolours collection. Vam començar treballant amb els colors bàsics, blanc i negre, i ara ja utilitzem fins a quatre tintes en una mateixa peça. Ens agrada que totes tinguin una alta dosi de disseny amb colors, contrastos i geometries. De moment ja hem posat a la venda una trenta de dissenys diferents i també hem fet complements com bosses de mà, però és un àmbit que encara no volem explotar.

Quins preus i punts de venda teniu?

Les dessuadores valen 44 euros i les samarretes 18 o 19, en funció del disseny. Vam començar amb un punt de venda a Barcelona i ara ja en tenim 6 més: un altre a Barcelona i també a Girona, Badalona, Vilanova i la Geltrú i al Hat-trick d’Igualada, al carrer d’Òdena. Aquest hivern esperem poder vendre en una botiga de Bilbao i també venem a través de la web dutchdelightstore.com on hi ha un outlet virtual i també els descomptes que oferim a Facebook.

És molt difícil obri-se camí en aquest món?

De moment, tots els beneficis els reinvertim en fer créixer la marca i donar-nos a conèixer. No és fàcil, però de moment ens n’anem sortint. D’una banda es tracta de ser molt curosos amb tots els detalls sobretot d’imatge i només començar vam fer una marca, un logotip, un missatge per transmetre, catàleg, targetes i web. I de l’altra buscar punts de venda i voltar molt fins que trobes el que hi pot encaixar el producte.

Treballeu amb el sector tèxtil d’Igualada?

La roba ens arriba d’Alemanya, però un cop a Igualada comptem amb diversos tallers que ens fan els arranjaments i ens proveeixen els altres materials que necessitem per adaptar-hi els nostres dissenys.

(Entrevista publicada a la secció “Entre 8km2″ del Diari d’Igualada el 31/08/12)


Deixa un comentari

Your email address will not be published.Required fields are marked *