Llorenç Palomas: “El comerç electrònic també és de proximitat”

Foto Llorenç Palomas - Igualada - 18-1-13Especialista en E-commerce i Màrqueting on-line. Va ser un dels primers igualadins en treballar en comerç electrònic i e-marketing fa uns 7 anys. Explica les novetats del sector al seu bloc brickandclic.com i és director comercial de Trilogi.

> Moltes botigues i comerços no deixen escapar l’oportunitat de vendre a la xarxa

Què és l’e-commerce?

És el comerç de tota la vida però fet des d’internet. Qualsevol pàgina web que tingui una transacció comercial és comerç electrònic, ja siguin productes, serveis o vendes de particular a particular. Tot i que es diu electrònic, moltes vegades la forma de pagament o de recollir el producte pot ser presencial, per exemple i, per tant, no ha de suposar l’eliminació de la proximitat.

Pot acabar morint el comerç físic?

No, es poden complementar. Sí que hi ha hagut una baixada del comerç convencional, per això cada vegada més botigues opten per les dues vies. A més, al comprador li agrada saber que hi ha una persona darrere i un espai físic on acudir si sorgeix qualsevol problema. Va molt bé el reforç d’aquesta proximitat, és un valor afegit per la botiga on-line. D’altra banda, sí que és veritat que en els propers 10 anys això canviarà molt perquè els nous compradors seran persones que hauran nascut i crescut envoltats de noves tecnologies i habituats a fer moltes coses per internet.

Què el que més es ven per internet?

A part de viatges, entrades pel teatre i oci en general, les primeres posicions les ocupa l’electrònica de consum i la roba. També tenen molt èxit els productes de sex shop per l’anonimat que suposa comprar-los des d’internet i estan en augment les vendes en els sectors de l’alimentació, les farmàcies i les parafarmàcies.

Quins són els avantatges pel venedor?

Múltiples. Sempre es diu que t’obres a tot el món perquè internet arriba a tot arreu, però això no és del tot cert, ja que dependrà del teu producte i de la teva capacitat de distribució, però sí que és cert que arribes a un nivell de públic que amb el comerç tradicional no hi tindries accés. No és car vendre per internet, però sí que vol dedicació per poder captar el trànsit que hi ha a la xarxa i cuidar aquest aspecte com cuides, per exemple, el teu aparador perquè la gent que passeja pel carrer entri a la botiga.

Com es fa?

Cal aparèixer ben posicionat a Google; és clau sortir entre els tres primers resultats de la cerca. Per aconseguir-ho cal fer un treball darrere perquè hi ha molt competència i l’espai és el que és: la pantalla. Per això cal acotar molt bé quins són els teus punts forts i promocionar-los per trobar el teu nínxol a la xarxa. A més, cal que des del teu portal generis contingut de qualitat i propi perquè a l’hora de posicionar-te, Google valora que el que tu publiques sigui original i no estigui copiat, que no tingui faltes d’ortografia o que sigui contingut que generi debat i la gent comparteixi a les xarxes socials. A més, si els usuaris parlen malament de tu, Google també ho pot saber tot detectant paraules clau negatives i fer-te baixar posicions als resultats de cerca.

Quins són els avantatges pel comprador?

Si no tens temps, comprar per internet és ideal i moltes vegades hi trobes productes a un millor preu, les botigues s’ajusten molt, i pots comparar el que t’ofereix un comerç i un altre de manera ràpida. També tens accés a allò que no pots trobar a la teva ciutat.

Hi ha reticència, encara, a donar les dades de les targetes de crèdit?

Molt poca, això ja no és una barrera i cal pensar que hi ha més frau fora de la xarxa que no pas a dins. Això sí, cal anar en compte i cal mirar, sempre, que hi hagi el CIF o NIF de l’empresa, un telèfon, les condicions legals de privacitat i d’ús i els segells de confiança on-line. Si hi ha tot això, el lloc és segur.

Què expliques al teu bloc?

El món de l’e-commerce i la xarxa en general és molt canviant i al bloc hi explico les novetats del sector. És una manera d’obligar-me a dedicar un temps a la formació cotinua.

(Entrevista publicada a la secció “Entre 8km2″ del Diari d’Igualada el 18/01/13)


Deixa un comentari

Your email address will not be published.Required fields are marked *